onsdag, augusti 10, 2005

Böcker

Snart några nya kaktusar och något annat jag håller på med nu, men till dess, titta på de här böckerna. Jag har blivit väldigt förtjust i gamla barnböcker. Har aldrig tittat så mycket efter just böcker på loppisar och second hand, men så råkade jag hitta "Lyckliga Elisabet", om en tjej som är lycklig eftersom hon har två katter, sedan sprang jag på "Jonas går på stan", "ÅÅÅÅååååÅÅÅÅåååå låter det när Jonas kommer farande." står det på baksidan av den. Sedan var det denna:

Och sedan hittade jag de här fina böckerna:

När Morgan fyllde 30 och firade med stor fest fick han "Den tankspridde gräsanden Morgan bjuder till kalas". Inte så fin som de här:

som jag hittade samma dag som jag köpte "Malin överbord" till Malin, hon kunde ju inte vara helt utan present när både Morgan och David blev firade.
Illustration ur "Kajsa Rutlapp försvinner":

1 Comments:

Blogger Kia said...

Vad gulliga bocker!

Tack for lank-tipset... funkar ju inte pa min mac-weblasare da... misstanker att det fattas atskilliga knappar pa mina sidor. Tror jag ska borja anvanda PC igen eller natt.
Att kopiera din kod gick ju bra i alla fall.
Na, nu ska har spelas squash!

11:18 fm  

Skicka en kommentar

<< Home