måndag, december 11, 2006

Julen närmar sig...

...och jag har ingen önskelista som vissa andra. Men den här filmen har jag velat se ända sedan Nico rekommenderade den, och ännu mer sedan jag såg Spirited away. Och så kom ju den här ganska nyss som jag också jättegärna vill se. Och denna är ju en klassiker som jag gärna skulle ha. Och denna.
Men innan jul är det ju julfilmer som gäller, traditionsenlig julfilmkväll på lördag. Och gissa om jag har längtat efter den här kvinnan, och hennes man naturligtvis. För att inte tala om hennes svåger. I en julspecial. Ni som inte är lika frälsta som oss får hålla god min och ta er igenom den, vi lovar mycket pepparkakor som ni kan knapra på under tiden jag och Jonas sitter trollbundna. Det verkar som det finns fyra julspecialavsnitt, mer efterforskningar måste göras till nästa år för jag har bara ett.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Blir det ingen annan film eller nått?.. :P

10:42 em  
Blogger Elisabet said...

Jo, så klart det blir, men du måste förstå att för mig är Hyacinth höjdpunkten :)

10:40 fm  
Anonymous Anonym said...

haha..ja..jag tror även jag kan gilla det..men liten film vore ju trevligt med :)

1:41 em  
Blogger sulu-design said...

Of course, I have no idea what your post says, but your links tell me a lot about you - the assortment of movies here is great! Enjoy... watching them? Receiving them as gifts? Who knows?!?

11:50 em  
Anonymous Anonym said...

Hmm lite problem nu...Tågen går ju ej till gbg än...fast går bussar insatta från mölndal elelr kungsbacka...jag hoppas att jag kan ta mig till mölndal med tåg för att sedan ta den buss som går i skytteltrafik till göteborg..annars blir det jobbigt med filmkvällen.. :S

10:43 fm  
Blogger Elisabet said...

Vi håller tummarna...

12:06 em  

Skicka en kommentar

<< Home